مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۰ واحد صنعتی بزرگ شهرستان از جمله پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران، کشتارگاه‌ها و برخی از واحدهای تولیدی بزرگ شهرک‌های صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست پایش می‌شود.

واحد صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهره عبادتی افزود: میزان آلایندگی خروجی دودکش‌ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانه‌ها از جمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی گفت: خروجی دودکش‌های برخی از واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان ری هم اکنون پایش لحظه‌ای می‌شوند. پایش خروجی دودکش‌های واحدهای صنعتی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

عبادتی خاطرنشان کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت می‌کنند و در صورت عدم اقدام مثبت پلمب می‌شوند یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان‌شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است،   این شهرستان به‌دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحدهای آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: هدایت روان‌آب‌های آلوده از طریق مسیل‌های فاضلاب‌بر و استفاده از این فاضلاب‌ها در آبیاری اراضی کشاورزی، انتقال پسماندهای شهر تهران و شهرستان‌های اطراف به آراد کوه، انتقال واحدها و مشاغل مزاحم شهری در قالب مجتمع‌های صنفی به شهرستان ری، تخلیه پسماند و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌های این شهرستان و اقدام به آتش زدن این پسماندها معضلات جدی در بخش محیط زیست شهرستان ری ایجاد کرده است.

کد خبر 518898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha